פיתוח-יצירתיות-לעסקים

שביעות רצון ומוטיבציה של צוות ההוראה

תחום ההוראה הוא בין המקצועות השוחקים ביותר. שחיקה כמעט ונעלמת כאשר המיקוד עובר מהעברת ידע להדלקת הניצוץ הפנימי.

  • להמציא את המורים מחדש– נחזק בקרב צוותי ההוראה את התפישה כי יש בהם מגוון מיומנויות וכישורים שיכולים וצריכים להעשיר את שיטות ההוראה. שהם יכולים להפוך למקור לדוגמא והשראה מול מורים אחרים ובוודאי מול התלמידים. נלמד כיצד “לייבא” יכולות מתחומים שאינם הוראתיים לטובת הוראה יצירתית ומלאת תשוקה. מהלכים יצירתיים מאופיינים תדיר ביכולת לייבא עקרונות מתחום לתחום.
  • פיתוח אקלים פדגוגי יצירתי – בא לידי ביטוי בפתיחות בית הספר לסובב אותו. אקלים כזה מאופיין בפתיחות לכל מה שיכול להזינו ולשדרגו: מוסדות סמוכים עמם אפשר ליצור שיתופי פעולה מעצימים, הורים המשלבים בין מיומנותם הייחודית או תחומם המקצועי לבין תכני הלימוד, יזמות גוברת מטעם הלומדים והמורים. פרויקטים יצירתיים בתוך הקהילה ייצרו משמעות עבור התלמידים בתוך ביה”ס ובאז חיובי מחוץ לביה”ס.
  • נחדד את הראייה המערכתית– כי מורה הינו חלק מקהילת מורים. משבט. נגרה מהלכים מקוריים בקרב צוות ההוראה שלך ונתוודע לשיטות להעשרה הדדית בין המורים המקצועיים השונים על בסיס השלמת יכולות.

דוגמא: מערך שיעור יצירתי בין-תחומי לתיכון

לחצו וגלו »
המורים להיסטוריה ומדעים לוקחים את התלמידים להיכל הספר. הם חושפים את התלמידים לפרויקט חדשני: שילוב בין שיטות טכנולוגיות סריקה מודרניות שמסייעות לחשוף פרטים נסתרים ממגילות עתיקות ובין שיטות מסורתיות לשימורן. סופר סת"ם ידריך אותם לאחר מכן כיצד הוא מייעץ בתהליכי שימור המגילות בכל הקשור לתנאי מים ולחות. כך, ישן וחדש הופכים מאויבים לאוהבים. יש מקום לכולם בחינוך. היצירתיות אוהבת חיבורים.

דוגמא: סיור ג"ג מגרה חשיבה חדשנית

לחצו וגלו »
המורה לג"ג לוקח את התלמידים למערת עטלפים. הוא קרא בסוף השבוע בנשיונל-ג'יאוגרפיק האהוב עליו על קבוצת למידה שחוקרת את הטמעת היכולת של העטלפים בהערכת הכיוון למטרה לטובת ריפוי אלצהיימר. מחלה שפוגעת באזורי הניווט במוח. המורה מלא תשוקה לנושא ומעורר השראה בתלמידיו. הם לומדים לראות כיצד תחומים "לא קשורים" מתחברים ביצירתיות לטובת האנושות.