פיתוח-יצירתיות-לעסקים

הצלחת תלמידי ביה"ס בחייהם כבוגרים

בסופו של יום, מעבר לבגרויות ולמבחנים, תפקידו של ביה”ס הוא להכין את תלמידיו לחיים כבוגרים. שם, בחיים האמיתיים, שוק העבודה דורש מיומנויות וכישורים, ביניהם: יצירתיות, גמישות קוגניטיבית ויכולת עבודה בצוות. בוגרים אשר ייזמו מהלכים שבצידם הצלחה כלכלית ומעורבות חברתית.

  • גמישות מחשבתית – כשם שאימון כוח מחזק את השרירים ויוגה את הגמישות, כך אימון ה”שרירים” הרלוונטיים במוח יזכה אתכם בגמישות המחשבתית המאפיינת מורים ומנהלים יצירתיים. זו מומחיותי.
  • פתרון בעיות באופן יצירתי– יחד נתמקד בקידום תהליכי חשיבה אישית וקבוצתית בעבודתכם השוטפת. נזהה את שורשי הבעיות העיקריות שלהם- אלו שמזינים אותן מבלי ששמנו לב. התסמינים יתחילו להיעלם ביום שאחרי.
  • לימוד חוויתי ולמידה משמעותית– אחת הדרכים הטובות ליצירת אקלים מגרה יצירתיות הינו השימוש בחושים. יחד נחדד את כושר החישה: למטרת מימוש רעיונות שנעלמות מעינינו, לחיבור עם האינטואיציה ככלי לזיהוי יכולות אצל צוות החינוך והלומדים, ליצירת הזדמנויות ומינוף הלימוד עם תגובות ויוזמות ספונטניות. נלמד גם כישורים מתחום שפת הגוף. כישורים שיעשירו את הנדן ההוראתי שלכם.

דוגמא: מערך שיעור יזמי המחובר לפרויקט בית ספרי

לחצו וגלו »
המורה לכלכלה מנגישה את עולם היזמות בפני תלמידיה. מפשטת להם את הנושא באמצעות השאלה: מה מתחבא מאחורי חשיבה יזמית? מערכי השיעור שלה בנושא ייראו כך: יזמות דורשת- תעוזה ומקוריות כי היא פורצת דרך ולוקחת סיכונים. היא מוזנת–מאינטואיציה וסקרנות. מחייבת גמישות מחשבתית בגיוס משאבים ופתרון בעיות. מחזקת נחישות וחוסן רגשי בפני ביקורת, שיפוטיות ו"נפילות". מפתחת - פתיחות מחשבתית לרעיונות מתחומים שונים. כל שיעור יתמקד במילים המודגשות. המורה גירה אותם ליזום ולהתכתב עם המקוריות שלהם. עתה ייזמו פרויקט שייטיב עם ביה"ס. המעורבות גוברת וגם האכפתיות. על הדרך הם מתרגלים קהילתיות.