פיתוח-יצירתיות-לעסקים

תעוזה וחשיבה מחוץ לקופסא בקרב המורים והמחנכים

מורות חדשות מגיעות עם ידע רב אולם חסרות תעוזה ליצור מערכי שיעור מקוריים? אצל מורים ותיקים בבית ספרך השתרשו דפוסי הוראה מקבעים או מיושנים שלא מצליחים להרים את הכיתה?

  • מיומנויות חשיבה יצירתית– יחד נפתח כלים ומיומנויות למטרת פיתוח כישורי החיים הנדרשים מתלמידיך בשוק העבודה של המחר: גמישות מחשבתית, יזמות, פתרון בעיות, עבודת צוות, התמודדות עם אי וודאות.
  • העצמת עבודת הצוות– יחד נעבוד על מעבר מ”תודעת סלפי” ל”תודעת שבט”. נעצים את שיתופי הפעולה בין המורים והתלמידים ככלי להפרייה הדדית.
  • נפתח ראייה מקורית– נאוורר מטלות עצמיות מוכרות המחנכות לערכים תחרותיים למטלות קבוצתיות שתחנכנה לערכים קהילתיים.

דוגמא: מערך שיעור יצירתי לכיתה א

לחצו וגלו »
אחרי שיעור חנ"ג הכיתה תוססת. המורה היצירתית לעברית נפרדת לרגע מתוכנית הלימודים מבוססת הכתבה. מזמינה את התלמידים למחבואים. כולם צועקים יש! כי מחבואים זו שפתם. עליהם לאתר לבד אותיות שהחביאה בכיתה. פתאום הם לומדים בחדווה. היא רתמה את יצר המשחק, הסקרנות והדמיון ללמידה. ואז הם מרכיבים יחד את האותיות למילים. כך הם לומדים על עבודת צוות וחברות. הכיתה מתגבשת.

דוגמא: הוראה יצירתית של פיזיקה

לחצו וגלו »
לומדים על כוח הכבידה. התלמידים המשועממים בוהים באיש תחזוקה שמתקן את הניקוז מעבר לחלון. המורה עוצר את השיעור ויוצא עם תלמידיו כדי להדגים את הנושא בשטח. הם יזכו להסבר מאיש התחזוקה. המורה הגמיש את תפישתו. התלמידים למדו הקשרית. עניין נוצר. החומר נטמע. בפעם הבאה ילמדם את החוק השלישי של ניוטון (לכל כוח כוח נגדי)- דרך קפיצה על טרמפולינה.