פיתוח-יצירתיות-לעסקים

עולם החינוך

"לא נוכל לפתור בעיות באמצעות שימוש בצורת החשיבה שיצרה אותן". אלברט איינשטיין

הבעיות ידועות. הפתרונות קיימים. הם פשוט מבקשים פתיחות לשינויים, גמישות תפיסתית, אמון והתמדה.

על מה ולמה?

יצירתיות הינה תוצר. תוצר המגלם מקוריות תפיסתית.

המקוריות התפיסתית ייחודית לכל אדם. היא גם ייחודית לכל מוסד חינוכי הנבדל ממקבילו ב…אנשים המרכיבים אותו. זו הסיבה שבעבודתי אני מתמקד בפיתוח היצירתיות של צוותי החינוך מבפנים. כמו עֻבָּר . בפיתוח התפיסה האותנטית של הצוות והמוסד.

כמי שחוקר, לומד ומתוודע אל עולם היצירתיות אומר בוודאות: תנאי האקלים המצמיחים יצירתיות הן ברמה האישית והן הארגונית- דומים עד מאוד. זו הסיבה שבעבודתי אני מתמקד בטיפוח אקלים מגרה יצירתיות. אלה הם יסודותיו:

  1. אמון – חומר הסיכה ההכרחי בין כלל המעורבים: הנהלה, מורים, תלמידים, הורים. מנהלת הנותנת אמון במורות מגרה בקרבן תעוזה ומקוריות מחשבתית; הורים הנותנים אמון במורים מחזקים את סמכותם מול הלומדים; לומדים הזוכים לאמון ממוריהם בטוחים יותר בעצמם, מפתחים מקוריות ועצמאות מחשבתית, מטפחים חשיבה ביקורתית ויכולת לפתור בעיות. מיומנויות לחיים.
  2. שייכות – תחושת שייכות מעניקה בטחון ותעוזה הן למורים והן ללומדים; היא מייצרת סביבה פדגוגית גמישה ומגוונת מבחינת שיטות ההוראה וחומרי הלמידה המוצעים ומתפתחים בה, כי הפחד מלקיחת סיכונים ו"טעויות" קטן; היא מגרה מעורבות ויזמות כי האיכפתיות גוברת. היא מחזקת את ערך החברות והנתינה.
  3. קהילתיות – באה לידי ביטוי במעורבות בריאה מצד ההורים; מאופיינת ברוח התנדבות ויזמות של מהלכים המחברים במהותם; או אז תחושת השייכות והבטחון של הלומדים והמורים מתחזקים. הם מרגישים בבית. רוצים לבוא לבית הספר.
  4. לימוד חוויתי והתנסותי – מטמיע את חומר הלימוד במוחותיהם וליבותיהם של הלומדים דרך ערוצי החישה; מגרה את דמיונם וסקרנותם ומגביר את המוטיבציה בקרבם.
  5. חשיבה יזמית – סוג חשיבה שפורח תחת אקלים של אמון וקהילתיות. היזמות מייצרת תנועה, מגבירה עניין ומעוררת חדשנות. היא מחלישה את הפחד משינויים כפויים, ויוצרת אקלים של שינויים יזומים.

מציאות בית ספרית כזו ניתן וכדאי ליצור. מיומנויות למידה וכישורי הוראה יצירתיים ניתן וכדאי לרכוש.

כאן אני נכנס לתמונה

בעבודתי אני מתמקד בדרך ליצירתיות שלכם דרך מספר ערוצים:

דרך יצירה וטיפוח סביבה דינמית אשר תגרה מרכיבים מאיצי יצירתיות בקרב הלומדים והמורים כאחד: סקרנות, דמיון, תשוקה, קהילתיות, עבודת צוות ומקוריות מחשבתית. סביבה זו מאופיינת ברענון עיתי של יעדי למידה, תעוזה וגמישות.

באמצעות רענון והרחבת התפיסה נגוון ונרחיב את אופני הלמידה, תוך התאמתם לרוח הזמן ולמרחבי הלמידה החדשים. נאמץ שיטות הוראה יצירתיות ונפתח כלים דידקטיים ייחודיים. אלה יטפחו אצל מוריכם תעוזה, מקוריות, שיתופי פעולה וגמישות- מרכיבי ליבה במהלכים יצירתיים.

ע”י טיפוח אקלים כיתתי ובית ספרי המייצר בטחון רגשי, עניין, משמעות ושייכות דרך תהליכי לימוד חוויתיים; אקלים המחזק ערכים קהילתיים; אקלים המקנה כלים לחשיבה יצירתית וביקורתית. אקלים המגרה לימוד ומעודד יוזמה; אקלים המכוון את הילד לזיהוי, חיבור וטיפוח הגרעין היצירתי שבו.

תוצרים צפויים:

  • גמישות מחשבתית
  • מקוריות מחשבתית
  • יזמות ומעורבות
  • עבודת צוות
  • חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות
  • תחושת ערך עצמי ובטחון

איך זה עובד בפועל: בין אם התחלתם לנתב את בית ספרכם אל עבר העתיד ובין אם אתם בתחילת הדרך, היצירתיות תצעיד אתכם קדימה.
אפשר לפתח את היצירתיות בכל אחד מהנושאים המפורטים מטה או בחלקם. מול צוות נבחר או מול כלל צוות ההוראה. במסגרת הרצאות השראה, סדנאות בנות מספר מפגשים דרך מרכזי פסג”ה, קורס המוכר לגמול השתלמות או תהליכי ליווי אישי. השירותים גמישים ומותאמים אליכם, בהתאם לצרכים שלכם וליכולותיכם.

לקוחות ממליצים

עידית אלנתן, עורכת ראשית
עידית אלנתן, עורכת ראשיתמגזין נשיונל ג'יאוגרפיק ישראל
קרא עוד
רועי אלישע הוא מסוג האנשים שנועדו לחבר - לחבר בין תחומים, בין נושאים וגם בין אנשים. ההרצאה שרועי העביר לצוות נשיונל ג'יאוגרפיק הייתה מרתקת, מקורית ומעוררת מחשבה, וגם יצרה תחושה של גיבוש חברתי על אף שהיא נערכה בזום. רועי התאים את ההרצאה היטב לקהל הספציפי כדי ליצור מעורבות ואינטראקציה, והתוצאה הייתה מפגש מהנה ומפתיע. מומלץ בחום.
11.11.2020
אדווה סודרי, מנהלת מסגרת
אדווה סודרי, מנהלת מסגרתמגשימים חלום-מתגייסים לצה"ל
קרא עוד
רועי אלישע העביר הרצאה אינטרנטית אינטראקטיבית לצוות פרויקט מגשימים חלום מתגייסים לצה"ל בתקופת שגרת הקורונה. רועי הצליח להעביר את ה"בוסט" שהיינו זקוקים לו להמשיך קדימה על אף האתגרים שמתעוררים במיוחד בתקופה הנוכחית. רועי בדרכו המיוחדת עורר בנו השראה ואיפשר הסתכלות ייחודית שיצרה פתיחות, גמישות ואמונה שהכלים להצלחה טמונים בכל אחד כאינדיבידואל ובעוצמה שלנו כקבוצה. מומלץ בחום.
15.09.20
ד"ר פני שמעוני, ראש מערך ההדרכה <br /> ד"ר מסדה סטודני, דיקנית לימודי התואר הראשון
ד"ר פני שמעוני, ראש מערך ההדרכה
ד"ר מסדה סטודני, דיקנית לימודי התואר הראשון
המכללה האקדמית גורדון
קרא עוד
תודה לך רועי, על הרצאה מעוררת השראה, לְעֵבֶר חיפוש הגרעין המנהיגותי שבתוכנו, מתוך הכרת הייחודיות והערך שלנו ושל האחרים. ומכאן, להתבוננות, חידוד ודיוק המפתח לטיפוח מנהיגות משתפת בקרב מדריכות ובתהליכים מקבילים בשדה החינוכי. בהערכה רבה,
06.11.2019
שירה ליאון זכות
שירה ליאון זכותרכזת התכנית הבינלאומית לתואר שני בלימודי סביבה
קרא עוד
סדרת הסדנאות עם רועי הייתה בדיוק המתנה שחיפשנו לתת לסטודנטים שלנו על מנת שיוכלו לצאת באומץ למעגל העבודה, להכיר את ערכם ולא לפחד ליצור דברים חדשים לפי תשוקתם וחזונם.
14.01.2018
ורד שדה, גננת קיבוץ משמר העמקסדרת השתלמויות לגננות בנושא היערכות לגן העתיד
קרא עוד
רועי ערב טוב תודה רבה על המפגש המרתק שהעברת היום. היה מעניין ומרתק, פותח את החשיבה ובעיקר מרענן את יכולת הגמישות וההקשבה...וכמובן היצירתיות. אתה מהפנט.
11.11.2018
עליזה מאיו
עליזה מאיוסמנכ"ל מכון הערבה
קרא עוד
רועי אלישע העביר סמינר במסגרת כנס הבוגרים השנתי של המכון בנושא: "פיתוח יצירתיות בקריירות". התשוקה האותנטית של רועי לגישות יצירתיות הפכה את הסמינר למעמיק. רועי הציג רעיונות ישימים עבור המשתתפים המצויים בתחילת הקריירה שלהם, כמצופה מהסטטוס של הבוגרים שהשתתפו. תכניו כללו דוגמאות מצוינות וסרטונים שסייעו למשתתפים לבצע חיבורים יצירתיים וחדשניים. חיבורים שיסייעו להם לאמץ נקודת מבט אחרת על פיתוח הקריירות שלהם.
21.03.2018
ענבל שמילוביץ, גננת מובילה יקנעםסדרת השתלמויות לגננות בנושא היערכות לגן העתיד
קרא עוד
היי רועי, תודה על מפגש מרתק ומשמעותי, מלא עניין ושיתוף. הבנות מפרגנות מאוד על המפגש המרתק.
01.01.2019
הקודם
הבא

״פריצה יצירתית מתאפשרת כאשר מפסיקים להגדיר דברים כנפרדים, ומצליחים לראות כיצד הם מתחברים- בזכות שונותם״

סר קן רובינסון

רוצים טעימה?

סילבוס קורס חשיבה יצירתית

גמישות מחשבתית

מנהיגות ויצירתיות

כלים לחינוך יצירתי

פיתוח חשיבה המצאתית

חוויה התנסותית