קצת עליי
בילדותי בכלל רציתי להיות חזאי.
ניסיתי להבין מה גורם להיווצרות הוריקנים ומדוע הבריזה נושבת רק בשעות מסוימות.
עד היום, חלק גדול מהראיה שלי מגיע מהתבוננות על הסביבה, מתוך לימוד מיחסי הגומלין שבטבע. בעיני, זו היצירתיות במובן הכי בסיסי שלה.
גדלתי במרחבי הנגב (שהיה אז אף יותר בתולי מהיום) ושם למדתי את מלאכת האלתור. היום קוראים לזה יצירתיות אבל עבורי זו היתה הילדות. שם למדתי לחיות כזיקית ולהתאים את עצמי לכל סיטואציה, מורכבת ככל שתהיה, עם כל אדם ובכל שפה.
במהלך השנים זכיתי לנדוד במסעות רבים בין איים וכפרים בעולם, התחברתי שוב לטבע ולמרחבים, גיליתי תרבויות חדשות והוקסמתי מאוסף צורות הביטוי שנבע מתוך המגוון האנושי, התרבותי, הדתי, הפולחני והרוחני. גיליתי מי אני ומה אני בתנאים משתנים.
בתואר הראשון והשני באוניברסיטת תל אביב ובן גוריון, ההתמקדתי בגיאוגרפיה וסביבת האדם ונפתח בפני עולם עצום שרואה בסביבה מקור ליחסים ובאקלים מקור להשפעה. אז הבנתי לעומק את המושג "ללא גבולות" ולמדתי לראות את העולם כמרחב אחד, ללא תבניות. שם למדתי לראות יצירתית.
אני משתדל לחיות גלובאלית ובלי גבולות.
התחלתי את שנות עבודתי בפרויקטים חוצי גבולות מחקריים במזה"ת עבור ה-EU וה-USAID; הייתי שותף למיפוי חוות בקליפורניה מטעם צוות מחקר של ה-UCLA; השתתפתי במסעות גיוס כספים מחוף לחוף בארה"ב; הובלתי סיורים עם משלחות של פוליטיקאים ומומחים בינ"ל בים המלח מטעם הממשלה, ניהלתי מסוף תשתיות ימי, יזמתי וניהלתי פרויקט להקמת האב טכנולוגי רב משתתפים באוסטרליה עם הממשלה המקומית והעברתי הרצאות בסין, בירדן ובגבעת הקפיטול אודות מקורות המים במזה'ת.
בשנים האחרונות מצאתי שלכל הבחירות שלי מכנה משותף: ראות יצירתית.
הבנתי כי היצירתיות מתקיימת דווקא במפגש בין דיסיפלינות שונות, לעיתים קרובות לא קשורות ובחרתי להביא מהעולם תחומי עניין ודעת שונים, סוגי חשיבה מגוונים ורקע קונטקסטואלי אחר. זאת במטרה להפרות את עולמנו ביצירתיות: בחינוך, בעולם הארגוני, ביזמות ולמעשה בכל מרחב בחיינו.
היום אני לוקח את הסל שאספתי לאורך השנים ברחבי העולם, עם כל הצבעים, התחושות, המרקמים והקולות ומביא אותו עד אליכם, פתוח לרווחה.
צרו קשר עכשיו, והצטרפו אלי למסע של גמישות תודעתית אל עבר ביטוי יצירתי עשיר יותר.
העדשה– כיוונים רבים מובילים אל יצירתיות. אני ניגש אליה מכיוון הגיאוגרפיה, האקולוגיה, והסביבה. זה עולם חסר גבול; עולם שנשען על קשרי גומלין וחיבורים אינסוף.
הגישה- אני מחדד יצירתיות מתוך הצלבה בין-תחומית
הייחודיות– אני מחבר בין תחומי עשייה ש"מדברים שפות שונות": מתוך זיהוי חשיבות המגוון בטבע ותכליתו, למדתי לנתח את המציאות מריבוי נקודות מבט
התנסויות– פיתחתי גישת עבודה ייחודית בשירותי הצבאי ככלבן ביחידת העוקץ; למדתי יפנית, צללתי בעשרות אתרים, העפלתי לפסגות הרים, למדתי בודהיזם וצילום מקצועי.
הדגש- אני שם דגש על הבנתכם באמצעות לימוד חוויתי והקשרי. למה?!
כיוון שהבנה מאפשרת רכישת כלים חדשים. כי החוויה היא המפתח שיפתח עבורכם את דלת השינוי.
מתן דוגמה אישית- אסטרטגיית ליווי התהליך שלי מבוססת על מודלינג:
כל עקרון שמוצג ומפותח מגולם בדוגמאות הניתנות, במקרי הבוחן הנדונים ובשקפים המוצגים. היצירתיות היא הצל שלי. היא התשוקה האמיתית שלי בחיים.
גמישות והתאמה אישית- התוכניות מותאמות אישית בהתאם לצרכי הלקוח ומאפייני פעילותו:
אני רואה את החיים כתפזורת של לגו. בכל בוקר אנו קמים ומוזמנים ליצור מחדש. בואו לבנות מהלגו שלכם את מה שלא תיארתם לעצמכם שאפשרי:
ברמה האישית – יצירתיות הינה היכולת לראות וליישם את מגוון יכולותינו.
ברמה העסקית – שכלול מיצוי המשאבים, כושר המנהיגות וגיוון התוצרים.
ברמה הבית-ספרית – הפיכת ביה"ס למעבדת יצירתיות חווייתית תניב ילדים ומורים מוכשרים יותר. מקום אליו רוצים להגיע.
אומרים שלדמיון אין גבול. זו בדיוק הסיבה שאני משתמש בו במנות גדושות.
צרו קשר עכשיו, והצטרפו אלי למסע של גמישות תודעתית אל עבר ביטוי יצירתי עשיר יותר.